Saturday 23 September 2017

Visual Basic Glidande Medelvärde Funktion


Anpassad genomsnittsfunktion. Då kommer vi att titta på ett program i Excel VBA som skapar en användardefinierad funktion som beräknar medelvärdet för ett slumpmässigt valt intervall exklusive en eller flera värden som är outliers och bör inte genomsnittas. Användardefinierade funktioner måste placeras In i en modul.1 Öppna Visual Basic Editor och klicka på Insert Insert Module.2 Lägg till följande kodrad. Funktion CUSTOMAVERAGE rng Som Range, lägre som heltal övre som heltal. Namnet på vår funktion är CUSTOMAVERAGE Delen mellan parentesen betyder att vi Ge Excel VBA ett intervall och två integervariabler som input Vi heter vårt intervall rng, en helhetsvariabel vi kallar lägre och en integervariabel vi kallar övre men du kan använda några namn.3 Nedan deklarerar vi ett intervallobjekt och två variabler av typen Integer Vi kallar Range object cell En integer variabel vi kallar total och en Integer variabel vi kallar count. Dim cell As Range, summa As Integer count As Integer.4 Vi vill kontrollera varje cell i ett slumpmässigt valt område detta intervallet kan vara av vilken storlek som helst I Excel VBA kan du använda For Each Next-loopen för detta Lägg till följande kodlinjer. För varje cell I rng. Note rng och cell slumpmässigt väljas här, du kan använda namnen Kom ihåg att referera till dessa namn i resten av din kod.5 Nästa, vi kontrollerar för varje värde i detta område om det faller mellan de två värdena lägre och övre Om sant, ökar vi totalt med värdet på cellen och vi ökar antalet med 1 Lägg till Följande kodlinjer till slingan. Om lägre och övre Sedan totalt totalt antal räknar 1 Avsluta Om.6 För att returnera resultatet av den här funktionen önskat medel lägger du till följande kodlinje utanför slingan. CUSTOMAVERAGE totalt antal. 7 Glöm inte att Avsluta funktionen Lägg till linjen.8 Nu kan du använda den här funktionen precis som alla andra Excel-funktioner för att beräkna medelvärdet av tal som faller mellan två värden. Som en check kan du radera alla värden som är lägre än 10 och högre än 30 Och använd den vanliga genomsnittliga funktionen i Excel för att se om Excel beräknar Samma medelvärde som vår anpassade genomsnittliga funktion. Vår anpassade genomsnittliga funktion fungerar Anm. Denna funktion är endast tillgänglig i den här arbetsboken. Jag försöker beräkna ett medelvärde med Visual Basic 2010 och visa detta medelvärde i ett meddelandefönster. Medan debugging kommenterar kod och försöker Olika variabler skickas till meddelandefältet som sträng Jag fick meddelandefönstret att visas, men utan data returnerad. Om jag har koden nu får jag inga fel, men jag kan inte ens få meddelandeboxen att visas. I grund och botten har programmet användaren ange ett antal böcker som de har läst vilket används sedan för att beräkna ett poängtal baserat på antalet böcker som läses. Övningen ber att hålla i genomsnitt alla böcker read. asked 26 februari 14 på 1 37.Thread En enkel rörlig genomsnittsalgoritm. En enkel rörlig genomsnittsalgoritm. Jag letar efter ett sätt att hitta det glidande genomsnittet för kunder över en 30 dagarsperiod. Jag är ny på begreppet glidande medelvärden så jag började med en Google-sökning och fann mycket God information Men jag kunde inte hitta någon VB-kod för att hjälpa mig att komma igång. Jag hittade detta C-prov på Code Project men mina försök till omvandling har inte varit framgångsrika. Har någon en befintlig VB-klass som de skulle vilja dela Eller vet du om ett urval som jag kan använda för att bygga min egen.

No comments:

Post a Comment